Hürriyet Gündem

9 Aralık 2011 Cuma

Fenerbahçe ve Beşiktaş'a ağır ceza istemi

16. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edilen şike iddianamesinde şikeyaptıkları öne sürülen Fenerbahçe veBeşiktaş kulüplerinin bu sayede yüklü miktarda gelir elde ettikleri gerekçesiyle cezalarının alt sınırdan uzaklaşılarak verilmesi talep edildi.

22 Mayıs 2011 günü oynananSivasspor-Fenerbahçe maçı neticesindeFenerbahçe futbol takımının Süper Ligde şampiyonluğu elde ettiği ve 11 Mayıs 2011'de oynanan Beşiktaş-İstanbul Büyükşehir Belediyespor final maçından sonra Beşiktaş Spor Kulübünün Türkiye Kupası'nı kazandığı belirtilen iddianamede, yapılan şikeeylemleri sonucunda bu kulüplerin Avrupa kupalarına direkt katılmaya hak kazanmaları, maçlar sonunda yüklü miktarda gelir elde etmeleri ve diğer kulüpler aleyhine oluşan zarar da dikkate alınarak, anılan maçlardaki eyleme iştirak ettikleri belirlenen şüphelilere yönelik ceza tertibi sırasında alt sınırdan uzaklaşılarak karar verilmesi talep edildi.

HAYAT DEVAM EDİYOR KÜÇÜK GELİN MÜZİĞİ

hayat devam ediyor duvak müziği

13 Ocak 2011 Perşembe

Fenerbahçe Malatya'da havlu attı Bugün 21:45 Perşembe

Hasret bu sene de bitmediZiraat Türkiye Kupası C Grubu maçında Fenerbahçe deplasmanda Yeni Malatyaspor'a 2-1 mağlup oldu. Grupta oynadığı 3 maçı da kaybeden sarı-lacivertlilerin, gruptan çıkma şansı kalmadı.

Ziraat Türkiye Kupası C Grubu maçında Yeni Malatyaspor, Fenerbahçe'yi konuk etti. Grupta oynadığı ilk 2 maçtan puan çıkaramayan Fenerbahçe, Malatya'ya mutlak 3 puan parolası ile geldi. Yeni Malatyaspor güzel bir oyun sergilediği maçtan 2-1 galip ayrılarak hem gruptan çıkma şansını sürdürdü hem de rakibinin gruptan çıkma umutlarını yıktı.
Sarı-lacivertlilerde sakatlığı nedeniyle Alex'in oynamadığı maçta forvette Semih-Niang ikilisi forma giydi. Teknik direktör Aykut Kocaman kaleyi Mert'e emanet ederken, sağ bekte Gökhan Gönül'ün yerine genç Okan forma giydi.
Maça Yeni Malatyaspor çok etkili başladı. İlk 20 dakika içinde 2 kez Mert ile karşı karşıya kalan Yeni Malatyasporlu futbolcular bu pozisyonlardan yararlanamazken, aradıkları golü 24. dakikada buldular. Sağ kanattan Cem ile gelişen atakta bu futbolcunun yaptığı ortayı uzaklaştırmak isteyen Okan ters bir vuruşla, topu kendi ağlarına yolladı ve ev sahibi ekip bu golle 1-0 öne geçti.
Fenerbahçe bu gole hemen karşılık vermeyi başardı. 26. dakikada Stoch'un kullandığı köşe vuruşunda, Niang'ın indirdiği topu Lugano dönerek düzgün bir vuruşla ağlara yolladı ve durumu 1-1 yaptı. Sarı-lacivertliler bu golden sonra daha etkili olmaya başladı. İlk yarının son dakikasında Emre Belözoğlu'nun kullandığı serbest vuruşta top direkten geri geldi.
İkinci yarıya Fenerbahçe etkili başladı. Sarı-lacivertli futbolcular girdiği pozisyonlarda, son paslarda ve son vuruşlarda dikkatli olmayınca skoru değiştiremedi. 72. dakikada Yeni Malatyaspor ise rakibinin bir üst tura çıkma ümitlerini tamamen yıktı. Hüseyin Çetin'in pasıyla sağ çaprazda topla buluşan Cem, düzgün bir vuruşla Mert'i avladı ve takımını 2-1 öne geçirdi. Maçta başka gol olmayınca ev sahibi ekip maçtan 2-1 galip ayrıldı.
Yeni Malatyaspor bu galibiyetle gruptaki puanını 3'e çıkarttı. Fenerbahçe ise 3. maçından da puan alamadı ve bir üst tura çıkma şansını kaybetti. Sarı-lacivertliler bu maçta forma giyemeyen Alex'i özellikle son paslarda çok ararken, Semih-Niang ikilisi beklenen etkinliği yakalayamadı.

12 Ocak 2011 Çarşamba

Silivri Cezaevi'ne 720 personel alınacak

Silivri Cezaevi'ne 720 personel alınacakSilivri ceza ve infaz kurumlarına 20'si kadın 720 personel alınacağı bildirildi.
Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünce Silivri Adliyesinde oluşturulan komisyona verilen izin uyarınca yapılacak sınav sonucunda, kadrolu infaz ve koruma memurluğu, kadrolu cezaevi teknisyenliği, sözleşmeli infaz ve koruma memurluğu, sözleşmeli cezaevi katipliği, sözleşmeli cezaevi şoförlüğü, sözleşmeli cezaevi teknisyenliği görevleri için 20'si kadın 720 kişi alınacak.
Kamu Personeli Seçme Sınavı'nda (KPSS) 70 ve üzerinde puan almış, lise ve üniversite mezunu 3 bin adayın katılacağı sınav için şu ana kadar bin kişi müracaat etti.
Sınav için son başvuru tarihinin 14 Ocak 2011 olduğu bildirildi.

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu alkolle ilgili düzenlemeye hem kısmi destek verdi hem de eleştirilerini sıraladı... 13 Ocak 2011 Perşembe 00:11

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu alkolle ilgili düzenlemeye hem kısmi destek verdi hem de eleştirilerini sıraladı...İNTERNETHABER.COM - CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu, aday olamayacağı yönündeki tartışmalardan Kürt ve Alevi sözcüklerini kullanmamasına, alkolle ilgili düzenlemeden Hizbullah tahliyelerine, Futboldan twittera, Muhteşem Yüzyıl dizisinden Oktay Ekşi'ye ilişkin olarak bir dizi konuda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

NTV'den Banu Güven'in sorularını yanıtlayan Kılıçdaroğlu, hükümetin Tütün ve Alkollü İçkiler Düzenleme Kurulu'nun tebliğiyle ilgili olarak şöyle konuştu: Alkol her yerde satılmaz, çocukların korunması lazım. Kendi çocuklarımız var. Kimse bir şey söyleyemez. Ama alkolü yasaklayacağız diye sosyal hayatı değiştirecek önlemleri almak doğru değil.

İşte Banu Güven'le Kemal Kılıçdaroğlu'nun yaptığı söyleşinin tam metni:
Masum Türker dedi ki Kemal Bey aday olamayabilir?

Bu sayın Türker'den önce de söyleniyordu. Biz ona baktık ve uygulama alanı olmadığını biliyorduk. Keşke sayın Türker'de baksaydı...

Siz parti içi demokrasi vurgusunu sık sık yapan birisisiniz. Bu seçime CHP nasıl gidecek? Ön seçim olacak mı?

Ben kurultayda da daha sonraki açıklamalarda da ağırlık olarak eğilim yoklaması yapacağımızı belirtmiştim. Sadece delegelerin parti üyelerinin de görüşlerini alacağımızı belirleyeceğiz

Neye göre belirlenecek?

İllerin durumuna göre. Bazı iller var ki orada ön seçim ve eğilim yapmakta zorlanırız. Bazı iller var oralarda ön seçim yapılması gerekiyor. Bu çalışmayı yaparken gerekçelendireceğiz. Onları önce MYK daha sonra da Parti Meclisi'ne getireceğiz. 40'a yakın ilde delegelerin nabzını tutacağız.

Bu partide yeni bir dönem

Evet partide merkezin yükünü azaltmış olacağız. Bazı kamuoyu şirketlerinden de yararlanacağız. Öyle bir araştırma yaptıracağız. Tek kanaldan gitmeyeceğiz.

Kamuoyunun araştırmalarına pek fazla önem verilmiyordu. Demek ki bu dönemde bir değişiklik var.

Evet biz düzenli olarak nabız tutmaya karar verdik.

Bugün itibarıyla sahip olduğunuz desteğe dair rakamsal bulgu var mı? Tahmininiz var mı?

Kamuoyuna da yansıdı. Şu an bize gelen rakamlar yüzde 30-31 bandındayız. Tabii bizim hedefimiz tek başına iktidar olmak. Biz ülkeyi AKP'den daha iyi yönetiriz, bu konuda kararlıyız. Daha iyi teknisyenlerimiz, uzmanlarımız, dünyayı daha iyi sorgulayan siyasal anlayışımız var. İnsanların inançları ve etnik kimlikleriyle uğraşmayacağız, sosyal ve ekonomik sorunlarla uğraşacağız.


Kaynak : http://www.internethaber.com/gandi-ak-partiyi-bir-sevdi-bir-dovdu-320940h.htm#ixzz1Argaif7I

TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner ve beraberindeki heyet TBMM bünyesindeki temaslarına BDP'yle başladı 12 Ocak 2011 Çarşamba 18:13

TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner ve beraberindeki heyet TBMM bünyesindeki temaslarına BDP'yle başladıDiyarbakır'da katıldıkları bir etkinlikte Diyarbakır Belediye Başkanı Osman Baydemir'in de aralarında bulunduğu çok sayıda kişiyle halay çeken TÜSİAD üyeleri, TBMM'deki ziyaretler zincirine BDP'yle başlaması dikkat çekti.

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Boyner,  parlamentoda, BDP Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Genel Başkan Yardımcısı Gültan Kışanak, Grup Başkanvekili Bengi Yıldız ve İstanbul Milletvekili Ufuk Uras ile bir araya geldi.
Ümit Boyner, görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, TÜSAD'ın 40. yılı dolayısıyla hazırlanan faaliyetlere ilişkin Mecliste grubu bulanan partileri ziyaret ettiklerini belirtti.
Seçimlerin yaklaştığını ve partilerin seçim bildirgelerini hazırlamaya başladığını ifade eden Boyner, TÜSİAD olarak, Türkiye'nin önünde çözülmesi gereken meseleleri özetleyen bir çalışmayı, 1 Mart itibariyle siyasi partilerle paylaşacaklarını ifade etti.
Boyner, seçim bildirgelerini anlatmaları ve seçim programları konusunda kendileriyle bilgi alışverişinde bulunmaları için, ziyaret ettikleri siyasi partilerin temsilcilerini TÜSİAD'a davet ettiklerini söyledi.
''ANAYASAYI ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ''
Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Boyner, BDP'nin ''demokratik özerklik, iki dil, seçim barajı'' gibi konulardaki taleplerinin, TÜSİAD tarafından nasıl değerlendirildiğine ilişkin soru üzerine şöyle konuştu:
''Seçim barajıyla ilgili düşüncelerimizi daha önce de dile getirmiştik. Türkiye'de temsil adaleti, toplumun her kesiminin Mecliste temsil edilmesi çok önemli. Bu yüzden yüzde 10 barajının sorunlu olduğunu düşünüyoruz. Bunun indirilmesi gerektiğini defalarca söyledik.
450.20110112124936.jpg

Özellikle de yeni Anayasa'ya yürüdüğümüz bir süreçte, Meclis oluşurken, toplumun belli kesimlerinin yüzde 10 oy almayarak Meclisin dışında kalması, yeni Anayasa sürecini iyi etkilemez diye düşünüyoruz. Temsil adaleti yara alır. Ama her halükarda Anayasa'yı çalışmaya devam edeceğiz.

Diğer konularda ise TÜSİAD olarak bireyin hak ve özgürlüklerini odağa alan, bireyle devlet ilişkisini, bireyi koruyacak şekilde düzenleyen yeni Anayasa'nın peşindeyiz. Bunun tabii ki bir çok detayı olacaktır. Bizim de Anayasa çalışmamız devam ediyor. Bu çalışmamazı bütün hatlarıyla Mart ayında açıklayacağız. Ama en önemli nokta, 21. yüzyıla uygun bir Anayasa olması ve bireyi odağa koymasıdır.''
Boyner, ''iki dil talepleri de yeni Anayasa'da değerlendirilebilir mi?'' sorusuna karşılık, ''En azından BDP'nin gündeme getirdiği konular da mutlaka Anayasa içinde yer alacak. En azından onların bildirgesinde yer alacak. Toplumda da tartışılmalıdır diye düşünüyorum'' dedi.
''PAYLAŞMAYA İHTİYAÇ VAR''
BDP Genel Başkan Yardımcısı Gültan Kışanak da görüşmenin önemli olduğunu düşündüklerini, çünkü ülkede en çok, diyalog kurma, konuşma ve karşılıklı olarak politikaları paylaşmaya ihtiyaç bulunduğunu ifade etti.
BDP olarak emeğin hakkını, çalışma yaşamında adalet duygusunu önemseyen bir parti olduklarını ifade eden Kışanak, bunun tek taraflı sağlanamayacağını bildiklerini, bu nedenle diyalogların yararlı olduğunu dile getirdi.
Sosyal sorumluluk konusunun da önemli olduğunu belirten Kışanak, ''Herkesin, bulunduğu yerden sadece kendisine odaklanması da bu ülkenin sorunlarını çözümsüz bırakan temel handikaplardan birisidir. Sosyal sorumluluk, tüm sorunlara ilişkin duyarlılık göstermeyi gerektiriyor'' diye konuştu.
Kışanak, tüm kesimlerin, sosyal sorumluluk duygusu içinde, doğrudan kendilerini ilgilendirmeyen konularda bile politika sahibi olmalarının ve dinlemek istemelerinin önemli olduğunu söyledi.
Kışanak, seçim çalışmaları konusunda, topluma ilişkin tüm politikalarını TÜSİAD ile de paylaşmayı doğru bulduklarını sözlerine ekledi.

BDP'Lİ DEMİRTAŞ HALAYLI GÖRÜNTÜLERİ SERT DİLLE ELEŞTİRDİ
HABERİN DEVAMI İÇİN TIKLAYINIZ...


Kaynak : http://www.internethaber.com/tusiadtan-once-halay-sonra-ziyaret-320847h.htm#ixzz1Arg0B9lz